- Om paketet/varorna har kommit till skada eller har en synlig defekt Om du har fått fel produkt Eller om produkten inte matchar produktbeskrivningen/saknas del vid leveransen:
Detta MÅSTE rapporteras inom 24 timmar efter leverans av varan MED DITT ordernummer och bilder.
Du måste maila bilder (i jpeg-, png- eller PDF -filformat) av:
skadan på varorna, alla sidor av fraktlådan/förpackningen, inklusive fraktetiketten till (forsaljning@smartbalance.se) så att vi omedelbart kan logga ditt anspråk.
Utanför denna tidsperiod, och utan fotografiska bevis, kan vi kanske inte hjälpa till på grund av begränsningar som budet sätter på oss. Spårade paket måste också vara inloggade som skadade på kurirsystemet.
Beroende på lagernivåer kommer vi antingen att ersätta varan eller ge dig full återbetalning (inklusive ursprungliga portokostnader). Vänligen meddela vilket alternativ du föredrar.
I de fall vi behöver få tillbaka varan innan ersättningen eller återbetalningen kan utfärdas kan vi tillhandahålla en förbetald returetikett som kan användas på ett lokalt postkontor för att returnera produkten. Vi kanske kan ordna en insamling där det behövs.
- För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Det måste också finnas i originalförpackningen.
- Det finns vissa situationer där endast delvis återbetalning beviljas (om tillämpligt)
- Tydliga tecken på användning
- Alla föremål som inte är i originalskick, är skadade eller saknar delar av skäl som inte beror på vårt fel
- Varor som returneras mer än 30 dagar efter leverans.
- Vi täcker inte fel som orsakats av olycka, försummelse, missbruk eller normalt slitage.